شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سطح ملی سال 1398 قسمت پنجم
2- محور توسعه دولت الکترونیک (175 امتیاز)
شاخص اول- تدوين برنامه اجرايي دستگاه در حوزه دولت الکترونيک (10 امتياز) | ||||
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | سقف امتياز | |
1 | ارائه برنامه عملیاتی توسعه دولت الکترونیکی برای سال 1399* | کيفی | 4 | |
2 | به روزرسانی شناسنامه خدمات * | 2 | ||
3 | ارائه شناسنامه پروژه های 1399 مرتبط با توسعه دولت الکترونیک* | 4 | ||
مستندات قابل ارائه از سوی دستگاه | ارائه برنامه، شناسنامه خدمات و پروژه هاي دستگاه مطابق فايل های راهنما مستندات شاخص | |||
مستندات شاخص:راهنمای نحوه تدوین برنامه عملیاتی و پروژه ها(پیوست 1، پیوست 2 در شیوه نامه).
شاخص دوم، سوم و چهارم | |||||
رديف | عنوان خدمت | شاخص دوم-الکترونيکي کردن خدمات دولتي(درخواست خدمت)(10 امتياز) | شاخص سوم-الکترونيکي کردن خدمات دولتي(تحویل خدمت) (10 امتياز) | شاخص چهارم-الکترونيکي کردن خدمات دولتي(کلیه مراحل خدمت اعم از درخواست، تولید و تحویل) (10 امتياز) | |
سنجش بر اساس تحقق هدف تجمیعی سال 98 تفاهم نامه | |||||
بلي/خير/عدم مصداق | بلي/خير/عدم مصداق | بلي/خير/عدم مصداق | |||
1 | خدمت 1 |
|
|
| |
| خدمت 2 |
|
|
| |
مستندات شاخص: ماده 37، 38 و 40 قانون مديريت خدمات كشوري، آييننامه اجرايي ماده (40) قانون مديريت خدمات کشوري(تصويبنامه شماره 81839/ت44294ک تاريخ 1390/4/19)، مصوبه شماره 13/722.ط تاريخ 1381/4/22 شورايعالي اداري و آييننامه توسعه خدمات الکترونيکي دستگاههاي اجرايي (مصوبه شماره 206/93/7740 تاريخ 1393/6/10 شورايعالي اداري) ،مصوبه ششمين جلسه شوراي عالي فناوري اطلاعات به شماره 200/145 تاريخ 1393/6/11)، ، تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 1126446 مورخ 1395/12/28 موضوع شناسنامه خدمت، آييننامه توسعه خدمات الکترونيکي دستگاههاي اجرايي (مصوبه شماره 206/93/7740 تاريخ 1393/6/10 شورايعالي اداري) برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.
شاخص پنجم- استفاده از دفاتر پیشخوان در ارائه خدمت(15 امتياز) | |||
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | سقف امتياز |
1 | خدمات ارائه شده دستگاه به دفاتر پیشخوان | بر اساس تحقق هدف تجمیعی سال 98 تفاهم نامه | 15 |
مستندات شاخص: برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | سقف امتياز |
1 | کاربر پسند بودن تارنما | بر اساس چک لیست استانداردسازی تارنما
| 3 |
2 | شفافیت تارنما | 3 | |
3 | کیفیت خدمات تارنما | 4 | |
4 | دسترسی پذیری تارنما | 3 | |
5 | دسترسی پذیری اطلاعات | 3 | |
6 | داشتن بیانیه حریم خصوصی | 2 | |
7 | داشتن بیانیه سطح توافق خدمات | 2 | |
مستندات شاخص: بند ز ماده 7 و 19 مصوبه شماره 206/93/7740 مورخ 1393/6/10 شوراي عالي اداري و دستورالعمل استاندارد تارنماهاي(وبسايت) دستگاههاي اجرايي و درگاههاي(پورتال) استاني موضوع بخشنامه شماره 145100 تاريخ 1393/11/20 سازمان مديريت و برنامهريزي کشور، تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 1126446 مورخ 1395/12/28 موضوع شناسنامه خدمت، راهنمای ارزیابی شاخص.
|
** معيارهاي ارزيابي بهبود خدمت: زمان/ هزينه/رضايت شهروند و ارباب رجوع/ دست يابي به اهداف تخصصي/ کاهش نيروي انساني/ کاهش تخلفات/ اجراي دقيق قوانين |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مستندات شاخص: مواد 36 و 37 قانون مديريت خدمات كشوري، مصوبه شماره 14/253 تاريخ 1378/9/6 شوراي عالياداري موضوع اصلاح سيستمها و روشهاي انجام كار، مصوبه شماره 13/18540.ط تاريخ 1381/2/10 شورايعالي اداري موضوع طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع در نظام اداري و دستورالعمل اجرايي ماده 36 ق.م.خ.ك(بخشنامه شماره 200/141152 تاريخ 1388/12/17 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييسجمهور)، بخشنامه شماره 137047 تاريخ 1393/11/7 سازمان مديريت و برنامهريزي کشور موضوع دستورالعمل اصلاح فرايندها و روشهاي انجام کار.
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | امتیاز | |
1 | داشتن نسخه موبایلی ارائه خدمت وکاربرد یکی از رسانه های نوین مانند سامانه پیامکی، USSD و ... | بر اساس هدف سال 98 تفاهم نامه | ۶ | |
۲ | قابلیت پرداخت الکترونیکی | 4 | ||
مستندات شاخص | ارائه مستندات مرتبط با نماگرهای شاخص | |||
مستندات شاخص: برنامه جامع اصلاح نظام اداری-دوره دوم موضوع تصويب نامه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.
* اطلاعات ستاره دار در سامانه ملی خدمات ثبت گردد.