2- محور توسعه دولت الکترونیک (175 امتیاز)

شاخص اول- تدوين برنامه اجرايي دستگاه در حوزه دولت الکترونيک (10 امتياز)

شماره نماگر

عنوان نماگر

نحوه سنجش

سقف امتياز

1

ارائه برنامه عملیاتی توسعه دولت الکترونیکی برای سال 1399*

کيفی

4

2

به روزرسانی شناسنامه خدمات *

2

3

ارائه شناسنامه پروژه های 1399 مرتبط با توسعه دولت الکترونیک*

4

مستندات قابل ارائه از سوی دستگاه

ارائه برنامه، شناسنامه خدمات و پروژه هاي دستگاه مطابق فايل های راهنما مستندات شاخص

مستندات شاخص:راهنمای نحوه تدوین برنامه عملیاتی و پروژه ها(پیوست 1، پیوست 2 در شیوه نامه).

شاخص دوم، سوم و چهارم

رديف

عنوان خدمت

شاخص دوم-الکترونيکي کردن خدمات دولتي(درخواست خدمت)(10 امتياز)

شاخص سوم-الکترونيکي کردن خدمات دولتي(تحویل خدمت) (10 امتياز)

شاخص چهارم-الکترونيکي کردن خدمات دولتي(کلیه مراحل خدمت اعم از درخواست، تولید و تحویل) (10 امتياز)

سنجش بر اساس تحقق هدف تجمیعی سال 98 تفاهم نامه

بلي/خير/عدم مصداق

بلي/خير/عدم مصداق

بلي/خير/عدم مصداق

1

خدمت 1

خدمت 2

مستندات شاخص: ماده 37، 38 و 40 قانون مديريت خدمات كشوري، آيين‌نامه اجرايي ماده (40) قانون مديريت خدمات کشوري(تصويب‌نامه شماره 81839/ت44294ک تاريخ 1390/4/19)، مصوبه شماره 13/722.ط تاريخ 1381/4/22 شوراي‌عالي اداري و آيين‌نامه توسعه خدمات الکترونيکي دستگاه‌هاي اجرايي (مصوبه شماره 206/93/7740 تاريخ 1393/6/10 شوراي‌عالي اداري) ،مصوبه ششمين جلسه شوراي عالي فناوري اطلاعات به شماره 200/145 تاريخ 1393/6/11)، ، تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 1126446 مورخ 1395/12/28 موضوع شناسنامه خدمت، آيين‌نامه توسعه خدمات الکترونيکي دستگاه‌هاي اجرايي (مصوبه شماره 206/93/7740 تاريخ 1393/6/10 شوراي‌عالي اداري) برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.

شاخص پنجم- استفاده از دفاتر پیشخوان در ارائه خدمت(15 امتياز)

شماره نماگر

عنوان نماگر

نحوه سنجش

سقف امتياز

1

خدمات ارائه شده دستگاه به دفاتر پیشخوان

بر اساس تحقق هدف تجمیعی سال 98 تفاهم نامه

15

مستندات شاخص: برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.

شاخص ششم- استاندارد سازي تارنما(وب سايت) (20 امتياز)

شماره نماگر

عنوان نماگر

نحوه سنجش

سقف امتياز

1

کاربر پسند بودن تارنما

بر اساس چک لیست استانداردسازی تارنما

3

2

شفافیت تارنما

3

3

کیفیت خدمات تارنما

4

4

دسترسی پذیری تارنما

3

5

دسترسی پذیری اطلاعات

3

6

داشتن بیانیه حریم خصوصی

2

7

داشتن بیانیه سطح توافق خدمات

2

مستندات شاخص: بند ز ماده 7 و 19 مصوبه شماره 206/93/7740 مورخ 1393/6/10 شوراي عالي اداري و دستورالعمل استاندارد تارنماهاي(وب‌سايت) دستگاه‌هاي اجرايي و درگاه­هاي(پورتال) استاني موضوع بخشنامه شماره 145100 تاريخ 1393/11/20 سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 1126446 مورخ 1395/12/28 موضوع شناسنامه خدمت، راهنمای ارزیابی شاخص.

شاخص هفتم- اصلاح فرایندهای ارائه خدمات(30 امتياز)

شماره نماگر

عنوان نماگر

نحوه سنجش

سقف امتیاز

1

اصلاح فرایندهای ارائه خدمات

بر اساس هدف تجمیعی تا پایان سال 98 تفاهم نامه و با توجه به اطلاعات

تکمیل شده جدول شماره 4

30

جدول 4- عناوین فرایندهای اصلاح شده مرتبط با خدمات بر اساس اهداف تجمیعی تا پایان سال 1398

ردیف

عناوین خدمات/زیرخدمات

هدف بهبود

**شاخص سنجش بهبود فرایند

واحد

میزان شاخص قبل از بهبود

میزان شاخص بعد از بهبود

اقدامات انجام شده

درصد تحقق

هدف بهبود

عناوین مستندات ضمیمه

1

2

** معيارهاي ارزيابي بهبود خدمت: زمان/ هزينه/رضايت شهروند و ارباب رجوع/ دست يابي به اهداف تخصصي/ کاهش نيروي انساني/ کاهش تخلفات/ اجراي دقيق قوانين

مستندات شاخص: مواد 36 و 37 قانون مديريت خدمات كشوري، مصوبه شماره 14/253 تاريخ 1378/9/6 شوراي عالي‌اداري موضوع اصلاح سيستم‌ها و روش‌هاي انجام كار، مصوبه شماره 13/18540.ط تاريخ 1381/2/10 شوراي‌عالي اداري موضوع طرح ‏تكريم مردم ‏و ‏جلب ‏رضايت ‏ارباب ‏رجوع ‏در ‏نظام اداري و دستورالعمل اجرايي ماده 36 ق.م.خ.ك(بخشنامه شماره 200/141152 تاريخ 1388/12/17 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهوربخشنامه شماره 137047 تاريخ 1393/11/7 سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور موضوع دستورالعمل اصلاح فرايندها و روش‌هاي انجام کار.

شاخص هشتم- استفاده از فناوری­های نوین در ارایه خدمت(فناوری­های همراه، شبکه های اجتماعی و پیام­رسان ها) (10 امتياز)

شماره نماگر

عنوان نماگر

نحوه سنجش

امتیاز

1

داشتن نسخه موبایلی ارائه خدمت وکاربرد یکی از رسانه های نوین مانند سامانه پیامکی، USSD و ...

بر اساس هدف سال 98 تفاهم نامه

۶

۲

قابلیت پرداخت الکترونیکی

4

مستندات شاخص

ارائه مستندات مرتبط با نماگرهای شاخص

مستندات شاخص: برنامه جامع اصلاح نظام اداری-دوره دوم موضوع تصويب نامه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.


* اطلاعات ستاره دار در سامانه ملی خدمات ثبت گردد.