شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سطح ملی سال 1398 قسمت سیزدهم
8- محور استقرار نظام مدیریت عملکرد (120 امتیاز)
شماره نماگر | عنوان نماگر | مصادیق عملکردی | نحوه سنجش | سقف امتياز | |
1 | استقرار نظام مديريت عملکرد | استقرار نظام مدیریت عملکرد دستگاه شامل کلیه گامهای موضوع ماده 1 آیین نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری به شماره 44327/4225 تاریخ 1389/1/14 | کیفی | 40 | |
مستندات قابل ارائه از سوي دستگاه | مستندات مرتبط با هر یک از نماگرها تکمیل و در سامانه به عنوان فایل ضمیمه پیوست شود. | ||||
مستندات شاخص:مواد 81 و 82 و 83 فصل يازدهم قانون مديريت خدمات كشوري و آييننامه اجرايي آن (تصميمنامه شماره 44327/4225 تاريخ 1389/1/14 هياًت وزيران)، دستورالعمل اجرايي استقرار نظام مديريت عملكرد موضوع بند«هـ» ماده 3 آييننامه اجرايي مواد 81 و 82 قانون مديريت خدمات كشوري(بخشنامه شماره 200/27911 تاريخ 1389/5/28)، نقشه راه اصلاح نظام اداري موضوع تصويبنامه شماره 206/93/560 تاريخ 1393/1/20 شوراي عالي اداري، ماده 3 آييننامه اجرايي مواد 81 و 82 قانون مديريت خدمات كشوري (به شماره 44327/4225 تاريخ 1389/1/14). بخشنامه ارزیابی عملکرد سال 1397، برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.
شاخص دوم- تهيه و تدوين گزارش ارزيابي استراتژيک دستگاه ( 20 امتياز) | ||||
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | سقف امتياز | |
1 | معرفی شاخصهای ارزیابی عملکرد بین المللی | بر اساس راهنمای ارزیابی شاخص | 5 | |
2 | محاسبه عملکرد شاخص در کشور و مقايسه تطبيقي آن با کشورهاي منطقه (کشورهاي ذکر شده در سند چشم انداز 20ساله) و جهان | 5 | ||
3 | نهادهای ارایهدهنده دادهها و اطلاعات مورد نیاز به مراجع بینالمللی معرفیشده | 2 | ||
4 | روششناسی محاسبه شاخص | 2 | ||
5 | آسیب شناسی وضعیت ایران در شاخص های گزارش شده | 2 | ||
6 | ارایه استراتژیهای تدوینشده به منظور بهبود عوامل عملکرد ضعیف کشور در متغیرهای اشارهشده در بخش 5 | 2 | ||
7 | تبدیل استراتژیهای بهبود به شاخصهای ارزیابی عملکرد | 2 | ||
مستندات قابل ارائه از سوي دستگاه | مستندات مرتبط با هر یک از نماگرها تکمیل و در سامانه به عنوان فایل ضمیمه پیوست شود. | |||
مستندات شاخص:ماده 83 قانون مدیریت خدمات کشوری، راهنماي ارزيابي استراتژيک دستگاه.
شاخص سوم- تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه (20 امتياز) | |||
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | سقف امتياز |
1 | تشکیل جلسات شورای راهبری توسعه مدیریت بصورت مستمر در سال 1398 و ارسال گزارشات شورا به دبیرخانه ازطریق سامانه مربوطه | بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شورای راهبری توسعه مدیریت | 8 |
2 | میزان اجرایی شدن مصوبات | 12 | |
مستندات شاخص:تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 206/93/11852 مورخ 1393/9/5 موضوع تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاههای اجرایی و استانی، تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 27524 مورخ 1395/1/30 موضوع اصلاحیه اعضای شورای راهبری توسعه مدیریت، تصویبنامه شورای عالی اداری شماره 126198 مورخ 1395/12/28 موضوع عضویت نمایندگان سازمان اداری و استخدامی در شورای راهبری توسعه مدیریت وزراتخانه ها و سازمانهای مستقل، بخشنامه شماره 200/93/13472 مورخ 1393/10/7 موضوع ساماندهی کمیتههای تخصصی مرتبط با مسایل مدیریتی و اداری، بخشنامه شماره 1041027 مورخ 1395/11/27 موضوع ارائه گزارش عملکرد شورای راهبری توسعه مدیریت استان.
شاخص چهارم- افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه اجرایی(40 امتیاز) | |||
شماره نماگر | عنوان نماگر | نحوه سنجش | سقف امتياز |
1 | افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه اجرایی | بر اساس نظرسنجی | 40 |
مستندات شاخص: برنامه جامع اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 302596 تاریخ 1397/6/14 شورای عالی اداری.