معیار: بهبود و تحول سازمانی

شاخص1: مردمی سازی و مشارکت جویی از بخش غیردولتی در انجام وظایف

تعداد سنجه: 1

تعریف و هدف شاخص: این شاخص با هدف ارتقاء کیفیت و کمیت ارائه خدمات - کارصحیح با کاهش هزینه، استفاده از منابع انسانی و خلاقیت بیشتر در رسیدن به اهداف غایی سازمان طراحی گردیده است.

سنجه2: میزان خدمات و وظایف واگذار شده یا تفاهم نامه‌های منعقده باشرکت های دانش بنیان، انجمن‌ها و...

امتیاز سنجه: 20 امتیاز

نحوه ارزیابی و فرمول سنجش: ازریابی بر اساس نسبت خدمات و وظایف واگذار شده و تفاهم نامه­های منعقده تقسیم بر وظایف و خدمات قابل واگذاری یا تفاهم نامه قابل انعقاد انجام می­گردد.

مستندات قابل قبول(قابل ارائه از سوی دستگاه):

لیست وظایف و خدمات واگذارشده / تفاهم نامه منعقده یا مجوز صادره واگذاری و مستندات هر کدام

نهاد ارزیابی کننده: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

معیار: بهبود و تحول سازمانی

شاخص2: فعال­سازی کارگروه توسعه مدیریت دستگاه

تعداد سنجه: 2

تعریف و هدف شاخص:

شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه­های اجرایی و استانی به عنوان ساز و کاری مناسب برای آسیب­شناسی و بهبود مستمر نظام اداری عمل نموده و بستری مناسب برای اجرایی نمودن سیاست­های اصلاح نظام اداری و اسناد بالادستی همچون قانون مدیریت خدمات کشوری، سند تحول دولت مردمی و ... است. در دستگاه­های استانی، کارگروه توسعه مدیریت دستگاه، بازوی اجرایی شورای راهبری در استانی است.

سنجه 1: تشکیل جلسات کارگروه توسعه مدیریت دستگاه

امتیاز سنجه: 15 امتیاز

نحوه ارزیابی و فرمول سنجش:

تشکیل جلسات کارگروه توسعه مدیریت دستگاه با حضور نماینده سازمان مدیریت استان، اکثریت اعضاء و با رعایت تشریفات اداری قبل و بعد جلسات (تشکیل هر جلسه 5 امتیاز)

سنجه 2: میزان اجرایی شدن مصوبات کارگروه توسعه مدیریت دستگاه

امتیاز سنجه: 25 امتیاز

نحوه ارزیابی و فرمول سنجش:

میزان اجرایی شدن مصوبات کارگروه توسعه مدیریت در دوره ارزیابی عملکرد، متناسب با برنامه زمانبندی اجرای آن

مستندات قابل قبول(قابل ارائه از سوی دستگاه):

  • دعوتنامه جلسات و دستور جلسات مورد تائید نماینده سازمان
  • مصوبات کارگروه توسعه مدیریت دستگاه مورد تائید نماینده سازمان و گزارش توجیهی اجرای مصوبات طبق زمانبندی آن­ها

مستند قانونی شاخص)مرجع قانونی مورد استناد شاخص):

مصوبه شماره 11852/93/206 تاریخ 05/09/1393 شورای عالی اداری به همراه دو اصلاحیه بعدی آن و سایر بخشنامه های سازمان در حوزه شورای راهبری توسعه مدیریت

نهاد ارزیابی کننده: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

معیار: بهبود و تحول سازمانی

شاخص 3: اهتمام به بهبود عملکرد

تعداد سنجه: 2

تعریف و هدف شاخص:

با عنایت به تکلیف دستگاه­های اجرایی کشور در استقرار نظام مدیریت عملکرد و نقش سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان متولی بررسی میزان استقرار نظام مذکور در دستگاه­های اجرایی کشور و روند بهبود آن، شاخص مذکور به منظور رصد میزان بهبود نظام مدیریت عملکرد دستگاه­های اجرایی کشور در بعد وظایف اختصاصی دستگاه­ها ابلاغ گردید

مستند قانونی شاخص: مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری

سنجه 1: آسیب­شناسی عملکرد شاخص­های اختصاصی(برنامه­های دستگاه)

امتیاز سنجه: 30 امتیاز

نحوه ارزیابی و فرمول سنجش: ارزیابی بر اساس آسب شناسی برنامه سالانه دستگاه در چارچوب دو کاربرگ زیر انجام می­شود.

  1. ارایه آسیب شناسی از عملکرد برنامه­ دستگاه، مبتنی بر چارچوب کاربرگ ارائه شده.

عدم مصداق: ندارد

کاربرگ آسیب شناسی

ردیف

عنوان برنامه

(شاخص های کلیدی، برنامه های محوری)

هدف

سالانه

عملکرد خودارزیابی

عوامل موثر در عدم تحقق هدف

عنوان عامل

ذیفنعان مرتبط با هر عامل

واحدهای سازمانی مرتبط (درون یا برون سازمانی)

تشریح نقش عوامل درون و برون سازمانی

عامل1

عامل2

عاملn

مستندات قابل قبول(قابل ارائه از سوی دستگاه):

ارائه کاربرگ آسیب­شناسی و مستندات مربوطه

سنجه 2: میزان اثربخشی اقدامات اجرایی در جهت رفع آسیب­های شناسایی شده

امتیاز سنجه: 50 امتیاز

نحوه ارزیابی و فرمول سنجش: برنامه­های بهبود تدوین­شده و سنجش میزان دستیابی به برنامه­ها:

1) برنامه­های بهبود پیشنهادی در رفع موانع ذکرشده در تحقق عملکرد مورد انتظار ؛ (50 درصد امتیاز)

2) اقدامات اجرایی برنامه­های بهبود انجام شده(25 درصد امتیاز)

3) بررسی میزان اثرات و نتایج اقدامات اجرایی؛ (25 درصد امتیاز)

عدم مصداق: ندارد

کاربرگ اثربخشی اقدامات اجرایی

ردیف

عوامل موثر در عدم تحقق هدف
(عناوین عاملها از جدول شماره 1)

برنامه­های تدوین­شده در جهت رفع عوامل عدم تحقق

زمانبندی اجرا
(کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت)

اقدامات اجرایی انجام شده

اثرات و نتایج حاصل از اقدامات اجرایی

مستندات قابل قبول(قابل ارائه از سوی دستگاه):

  • ارائه کاربرگ های آسیب شناسی و اثربخشی اقدامات و مستندات تکمیلی مربوطه

مستند قانونی شاخص)مرجع قانونی مورد استناد شاخص): مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری

نهاد ارزیابی کننده: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

معیار: بهبود و تحول سازمانی

شاخص 4 : ارتقای فرهنگ سازمانی

تعداد سنجه: 1

سنجه 1:ترویج فرهنگ اقامه نماز

امتیاز سنجه: 35 امتیاز

نحوه ارزیابی و فرمول سنجش:

فایل مرتبط با سنجه فوق در پیوست موجود است.

عدم مصداق: ندارد

مستندات قابل قبول(قابل ارائه از سوی دستگاه):

نیازی به بارگذاری مستندات در سامانه مدیریت عملکرد نمی­باشد.

مستند قانونی شاخص)مرجع قانونی مورد استناد شاخص):

فایل مرتبط با سنجه فوق در پیوست موجود است

نهاد ارزیابی کننده: ستاد اقامه نماز