برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم(1404-1407)-قسمت بیست و یکم
ج( رسانه های دیجیتال
معرفی، تبیین و گزارش اجرای برنامه از طریق رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی
ردیف | فعالیت |
1 | معرفی برنامه و اقدامات و پروژه های در حال اجرا و اجراشده در قالب تیزر، کلیپ های تصویری، موشن گرافی و موشن ویدئو و سایر ابزارهای چندرسانه ای |
3 | تولید مستمر محتوای صوتی و تصویری جذاب و انتشار در شبکه های ارتباطی سازمانی و گروهها و کانالهای کارکنان در شبکه های اجتماعی |
4 | بهره گیری متناسب از ظرفیت همه شبکه های اجتماعی، کانالها و صفحات پرمخاطب و چهره های رسانه ای و اینفلوئنسرهای خوشنام و موجه برای معرفی و تبیین برنامه |
5 | تولید یا مشارکت در تولید پادکست و ویدئوکست برای معرفی و تبیین برنامه |
د( رسانه های فضای شهری
معرفی، تبیین و گزارش اجرای برنامه از طریق رسانه های فضای شهری
ردیف | فعالیت |
1 | تهیه و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی با مشارکت شهرداریها |
2 | معرفی و گزارش اقدامات برنامه از طریق تلویزیون های شهری |
3 | انتشار آثار تولیدی هنرمندان و برگزیدگان جشنواره های هنری در بیلبوردهای شهری |
سازوکارهای تولید محتوا
-1 بهره گیری از ظرفیت کارکنان هنرمند دستگاههای اجرایی برای ارائه ایده و تولید آثار و محتوای فرهنگی و هنری در قالب فراخوانها و جشنواره های درون دستگاهی
-2 بهره گیری از ظرفیت دانشآموزان و دانشجویان هنرمند برای ارائه ایده و تولید آثار و محتوای فرهنگی و هنری در قالب فراخوانها و جشنواره های دانش آموزی و دانشجویی
-3 برگزاری فراخوان، جشنواره و جایزه برای تولید اثر و محتوا جهت جلب مشارکت هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانهای سراسر کشور با مشارکت انجمنهای صنفی و تخصصی و دستگاههای مرتبط
-4 سفارش تولید اثر و محتوا به هنرمندان، نویسندگان و فعالان برجسته رسانه ای
-5 برگزاری رویدادهای استارت-آپی ایده محور و مساله محور با مشارکت اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری فناوریهای نرم و فرهنگی برای شناسایی و بهره گیری از تیمهای خلاق و فناور رسانه ای و تولید محتوا
شبکه سازی، نظارت و ارزیابی نحوه تبیین، ترویج و فرهنگ سازی
مسئولیت شبکه سازی ، نظارت و ارزیابی از برنامه های تبیین ترویج و فرهنگ سازی برای اجرای برنامه اصلاح به عهده سازمان و با همکاری دستگاههای اجرایی خواهد بود. در این راستا باید اقدامات زیر توسط سازمان و دستگاههای اجرایی صورت گیرد.
-1سازمان، شبکه ای برای به اشتراک گذاری بهترین محتواهای فرهنگی، هنری و رسانه ای تولیدشده با محوریت تبیین برنامه برای استفاده در سراسر کشور ایجاد مینماید.
-2مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی ضمن ایجاد شبکه داخلی برای به اشتراک گذاری اقدامات، گزارشی از اقدامات موثر خود را در حوزه تبیین و ترویج برنامه را هرشش ماه یکبار با ذکر گستره انتشار، تعداد بازدیدکنندگان، اهم بازخوردهای دریافتی از مخاطبان و بهترین محتواهای تولید و انتشار یافته به سازمان ارسال مینمایند.
-3سازمان بر اساس گزارشهای دریافتی، هرساله از فعالترین روابط عمومی در سطح ملی و استانی در جشنواره شهید رجایی تقدیر خواهد نمود.
-4سازمان فعال ترین رسانه در تبیین و ترویج برنامه را در حوزه های تلویزیونی و رادیویی، مطبوعاتی و خبرگزاری، رسانه دیجیتال و رسانه شهری را انتخاب و هرساله در آیین ویژهای از ایشان تقدیر خواهد نمود.
-5سازمان سازوکار ویژهای برای نظرسنجی از مردم و مخاطبان در خصوص سنجش کیفیت، نوآوری و اثرگذاری محتواهای تولیدشده تدارک خواهد دید.
-6گزارش موارد فوق توسط سازمان هر شش ماه به ستاد راهبری تحول اداری و هر ساله به شورای عالی اداری ارائه خواهد شد.